האם יש לך מה שדרוש כדי ללמוד עיצוב תעשייתי ?

לימוד עיצוב תעשייתי

האם אתה יכול להיות מעצב תעשייתי? – אנחנו נמצאים בתקופה בה עיצוב תעשייתי נמצא בקודקוד העשייה והייצור. עיצוב זה עוסק בעיצוב ופיתוח של מוצרים הן מההיבט התפקודי הטכנולוגי שלהם, והן מהצד של העיצוב. הייחוד של תחום העיצוב התעשייתי, הוא בפרקטיקה. מרבית תחומי העיצוב מתמקדים בויז'ואל ואילו עיצוב תעשייתי מסתיים במוצר תלת ממד שאמור להיות פונקציונאלי ולו תכונות ותפקוד מסוימים. על כן, דרוש לו למעצב התעשייתי תכנון מוקדם של המוצר, חומרי הגלם, הרכיבים והשימושיות שלו, העיצוב שלו והעלות הסופית שלו בפסי הייצור. אם בסופו של דבר מצליח המעצב לייצר מוצר חדש, דרוש בנישה שלו שגם העלות לייצורו סבירה ויש סיכוי רב שהוא ישווק בהצלחה, ייכנס המוצר הזה לפסי הייצור. 

לעניין זה נאמר, כי בדרך כלל משקיעים מעצבים תעשייתיים בשכלול או שדרוג של מוצר קיים או מוצר מהפכני חדש. מעצב תעשייתי צריך להיות בעל תשוקה לפתח, ליצור, לעצב. רגישות גבוהה לאסתטיקה וגם הבנה בתהליכי ייצור ופיתוח. עוד רכיב חשוב הוא יצרתיות, תחשבו שמעצב תעשייתי צריך לבנות דברים שיתנו פתרון בגוון דברים כמו מכשיר שיתן מענה לעולם ציוד חדרי כושר, או מכשיר שיתן מענה לתחום הרכבים, ולכן חשוב שהאדם יהיה יצרתי ויבין במגוון תחומים.

 

איפה ללמוד עיצוב תעשייתי?

לימודי עיצוב תעשייתי כוללים תת תחומים שונים ומגוונים. זהו נושא לימוד תובעני ולכן ללא תשוקה, סביר להניח שלא יהיה ניתן לשרוד את הלימודים ובוודאי שלא את המקצוע הזה. התכונות המרכזיות הנדרשות הן דמיון מפותח, תשוקה ללמוד. עניין רב בנושא עיצוב מוצר, בחדשנות ובפיתוח המצאות ופטנטים.

עיצוב תעשייתי ניתן ללמוד במוסדות לימוד מיתולוגיים כמו בצלאל ובמוסדות שונים אחרים שיש להם מסלולי לימוד של עיצוב תעשייתי. לכל מוסד יש את תנאי הקבלה שלו. בסופם של הלימודים, יצטרך הסטודנט להציג מוצר כלשהו אותו הוא פיתח ועיצב.

חשוב לומר כי לא תמיד נדרש מעצב תעשייתי לפיתוח המוצר, אלא רק לעיצוב שלו. ישנם ממציאים שיש להם איזה רעיון לפטנט או המצאה, והם לא יודעים איך זה אמור להיראות. התפקיד של המעצב התעשייתי הוא לקחת את הפטנט ולהפוך אותו למוצר פשוט וקל לשימוש.

גודל, חומר ותפקוד- המצאה חדשה

יש ממציאים שיש להם רעיונות, אבל הם אינם ברי ביצוע. אם למשל מישהו ממציא קולפן של תפוחי אדמה במשקל קילו, מי ירצה בכלל להתעסק אתו, כמובן שיעדיפו לקלף בקולפן הרגיל ולא בהמצאה החדשה. רוצה לומר, כדי לפתח מוצר חדש, עד שהוא מגיע לעיצוב תעשייתי שבוחן את חומר הגלם, התועלות של הפטנט והעיצוב שלו, פטנט או רעיון חייבים להיות מציאותיים. הדבר הכי נכון לומר על מוצרים חדשים הוא, שהם חייבים לשדרג משהו בחיים שלנו ולהקל עלינו, אחרת מי צריך אותם?

בחזרה לדף הבית

מידע נוסף

לתיאום פגישת הכרות

בהקמת מוצר נדרשת מומחיות רבה בתחומים רבים. 

אצלנו באון הנדסה תמצאו את מעטפת השירות התומכת בכל מרכיבי המוצר.

בהקמת מוצר נדרשת מומחיות רבה בתחומים רבים. 

אצלנו באון הנדסה תמצאו את מעטפת השירות התומכת בכל מרכיבי המוצר.

לכל כך הרבה יזמים יש רעיונות טובים. אבל מה עושים עם זה? לאיפה מתקדמים מכאן?

כדאי לקרוא את הטיפים ליזם של און הנדסה שמלווה את הרעיון משלב הסקיצה ידנית ועד למוצר המוגמר

פטנט – מילת החלום.

אצלנו באון הנדסה נלווה אותך לאורך הדרך מהרעיון ועד לרשימת הפטנט.

שיווק – סוד ההצלחה.

אם תעשו את זה נכון תגיעו רחוק.

החברה מתמחה בשיווק בין-לאומי ומקומי, מפיקה סרטוניי מוצר ברמה הגבוהה ביותר בשוק.

היי, בואו נעבוד ביחד!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

היי, בואו נעבוד ביחד!

השאירו פרטים ונחזור אליכם...