מקצועו של מעצב תעשייתי

מקצועו של מעצב תעשייתי משמש חולייה חשובה ביותר בשרשרת עיצוב הנדסת וייצור מוצרים חדשים לשוק המודרני המתחדש. מעצב תעשייתי הוא האיש האחראי לעיצוב המוצר, למראה המוצר ותפקידו הוא קריטי בהצלחת מכירתו של המוצר בשוק והפיכתו למוצר נצרך ומבוקש המפיק רווחים .

תהליך העיצוב התעשייתי של מוצר מתחיל כבר בשלב הראשוני של פיצוח המוצר ולעתים רבות הוא מתחיל כבר בשלב האב טיפוס של המוצר.

הכלל הראשוני והחשוב בעיצוב תעשייתי של מוצר חדש הוא התאמה לצורכי הלקוח למשתמשי הקצה ולעולם העסקי בו הוא מתקיים. עצוב פשוט ונקי, בהיר וקל לשימוש, בנוסף לכך גם מראה ייחוד וצבעוניות מושכת עין  הם יתרונות נוספים המאפיינים את המוצרים החדשים שניתן לראות היום על המדפים.

מקצועו של מעצב תעשייתי: היסטוריה

במקביל למהפכה התעשייתית שהחלה באמצע המאה ה- 19 התגבש תחום אקדמי שאף הפך למקצוע והנקרא עיצוב תעשייתי. לפני כן התאפיין העיצוב המסורתי בעבודת יד ובסדרות קטנות של אובייקטים. העיצוב והייצור נעשו באופן מקומי בבתי מלאכה קטנים על ידי אנשי מקצוע . לא הייתה דרישה לחדשנות וקצב השינויים היה איטי מאוד מאחר והמסורת והיעדרם של אמצעים מכניים וגם התרבות הם אלה שהכתיבו את קצב הייצור ואת התוצאה.

עם הגעתה של המהפכה התעשייתי נוצר מצב בו אפשר היה לייצר מוצרים בפסי ייצור, עקב כך נוצר גם הצורך בתכנון הנדסי מחד  ובעיצוב מוצר מאידך. הצורך בפיתוח, תכנון, מידות, שיקולי עלויות ונחיצות הפך לבעל משקל וכך גם מקצוע העיצוב התעשייתי.

מהו מעצב תעשייתי?

התהליך אותו עובר מעצב תעשייתי הינו תהליך יצירתי ואנליטי גם יחד. התהליך כולל מתודולוגיות, חוקים ושיטות על פיהם נדרש לפעול. בהליך העיצוב התעשייתי נכללים מספר דברים, נדרש שרטוט ברמה גבוהה, נדרש גם מחקר לבחינת המוצרים המתחרים בשוק. נדרשת בנייתו של אב טיפוס ומודלים נוספים וכמובן עריכת ניסויים בהפעלת המוצר.

מעצב תעשייתי משתמש בתוכנות מחשב שונות במהלך העבודה כגון תוכנות הדמיה לקביעת מאפייני המוצר. מאפייני המוצר יכולים להיות המרקם של המוצר, הצליל שהוא מפיק אם קיים, היבטים הקשורים להנדסת אנוש וגם מדד החדשנות שלו נלקח בחשבון.

בהליך העיצוב התעשייתי בוחר המעצב גם את חמרי הגלם מהם ייוצר המוצר, בוחר את אופן הצגתו ללקוח הקצה, מתמקד בשימושיות המוצר, באסתטיקה שלו, בהנדסת המוצר וגם בהשפעתו הפסיכולוגית על התנהגות הצרכנים. מעצב תעשייתי משול למעצב ממשק משתמש באתר, המקפיד על חווית גלישה על יצירת אינטראקציה עם הגולש וכדומה.

צרו קשר עם חברת און הנדסה לפרטים נוספים

מידע נוסף

לתיאום פגישת הכרות

בהקמת מוצר נדרשת מומחיות רבה בתחומים רבים. 

אצלנו באון הנדסה תמצאו את מעטפת השירות התומכת בכל מרכיבי המוצר.

בהקמת מוצר נדרשת מומחיות רבה בתחומים רבים. 

אצלנו באון הנדסה תמצאו את מעטפת השירות התומכת בכל מרכיבי המוצר.

לכל כך הרבה יזמים יש רעיונות טובים. אבל מה עושים עם זה? לאיפה מתקדמים מכאן?

כדאי לקרוא את הטיפים ליזם של און הנדסה שמלווה את הרעיון משלב הסקיצה ידנית ועד למוצר המוגמר

פטנט – מילת החלום.

אצלנו באון הנדסה נלווה אותך לאורך הדרך מהרעיון ועד לרשימת הפטנט.

שיווק – סוד ההצלחה.

אם תעשו את זה נכון תגיעו רחוק.

החברה מתמחה בשיווק בין-לאומי ומקומי, מפיקה סרטוניי מוצר ברמה הגבוהה ביותר בשוק.

היי, בואו נעבוד ביחד!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

היי, בואו נעבוד ביחד!

השאירו פרטים ונחזור אליכם...